welcome

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENINJAU KE BLOG SAYA. INI ADALAH BLOG PERIBADI TIDAK ADA KAITAN DGN MANA-MANA PERTUBUHAN. MOHON MAAF JIKA ADA ANTARA TULISAN SAYA YG MENYINGGUNG MANA-MANA PIHAK. KESILAPAN TERSEBUT ADALAH TIDAK DISENGAJAKAN. TEGURAN ANDA AMAT DIALU-ALUKAN. AKHIR KATA, TERUSKAN MEMBACA KISAH YG TERPAPAR, YG BAIK JADIKAN TAULADAN, YG BURUK JADIKAN SEMPADAN. TERIMA KASIH! ('',)

Thursday, January 13, 2011

KEROSAKAN DI MUKA BUMI..

Assalamualaikum...

AKU terpanggil pulak utk membebel sikit tentang kisah buang bayi yg makin hangat dn menjadi2 skrg ni..tak tau nape rasa mcm terbakar je tgk gambar bayi kena cmpak merata-rata oleh mak ayah sendiri..ibu yg melahirkannya dr rahim dia sendiri? AKU cukup2 x paham..

mmg x dinafikan remaja skrg..eh bukan remaja jer..org tua pun sama..makin rosak akhlak dn tingkahlaku mengalahkan org zaman jahiliyah lg..dgn berzinanya, minum arak, clubbing, hisap dadah, nmpk sgt dunia skrg dh makin akhir zaman..mcm berlumba2 plak diorg utk wat maksiat, bukannye berlumba ke arah kebaikan..bangga sgt la kalu dpt ikut cara idup org kafir laknat yahudi kristian n sebagainya tu..

mak ayah diorg kemana? aku tau la diorg semua sibuk bekerja mengumpul harta utk kesenangn keluarga masing2..tp pd aku kalu byk harta pun jiwa x tenang, jauh dengan Allah buat ape??? kankankan???bukn leh bwk masuk kubur pun rete bertimbun tu..doa anak yg soleh tu lg penting..x nak ke berebut2 melahirkan anak yg soleh n solehah atau yg hafaz Quran ke, leh jd Imam Muda ke..yg diorg tau suh anak belaja menyanyi la, berlakon la, model tnpa pakaian la..ape semua tu???

nk ckp lebih2 pun x leh jugak..diorg pun mcm aku, x lepas dr dosa n kesilapan..aku harap suatu hari nanti mereka semua tu berubah menjdi insan lebih baik dan berguna, melahirkan generasi bertaqwa insyaAllah...sama2 la kita didik anak2 kita mengikut acuan n landasan yg telah ditetapkan oleh Islam..

Islam itu sesungguhnya agama yg sgt releven pada semua masa, tempat n keadaan...
PROUD TO BE MUSLIM!!!!



INSYAALLAH ANAK INI AKAN MENJADI ANAK YG SOLEH...AMIN YA RABBAL ALAMIN...

No comments: