welcome

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENINJAU KE BLOG SAYA. INI ADALAH BLOG PERIBADI TIDAK ADA KAITAN DGN MANA-MANA PERTUBUHAN. MOHON MAAF JIKA ADA ANTARA TULISAN SAYA YG MENYINGGUNG MANA-MANA PIHAK. KESILAPAN TERSEBUT ADALAH TIDAK DISENGAJAKAN. TEGURAN ANDA AMAT DIALU-ALUKAN. AKHIR KATA, TERUSKAN MEMBACA KISAH YG TERPAPAR, YG BAIK JADIKAN TAULADAN, YG BURUK JADIKAN SEMPADAN. TERIMA KASIH! ('',)

Friday, December 17, 2010

Suatu Hari Sebelum Raya

Mengingatkan kisah2 nak raya ni, ada satu cerita psl balik raya yg aku x dpt lupakan..ceritanya tak la menyedihkan sgt sampai aku x leh balik kampung, tapi agak trauma juga la bila berada dlm situasi mcm aku ni..

Alkisahnya gini, masa tu aku dari langkawi la..mcm bese ngn tina..kami dh beli tiket utk balik ke temerloh. kami kena naik bas dari terminal shahab perdana...perjalanan ke terminal dari langkawi tu memakan masa yg agak lama juga..konon nk bajet masa elok2 je sampai ke terminal, naik bas, bas pun jln..kami pun relax2 la gerak ptg skit dr langkawi naik feri. kalu x silap kami ke kola perlih..dari kola perlih pun kene naik bas expres gak ke alor setar..oleh sbb tiket straight ke t'loh dr kola perlih dh hbs..terpaksa la kami beli dr alor setar...nk wat cam ne..jnji lps balik...balik raya weh, bkn balik sesaje..

on the way dr kola perlih ke shahab perdana, terasa lambat plak bas tu berjalan..ntah la nape..bese laju jer..kami ni nk kejar bas kul 7.30..naik td kul 6.30.. ada sejam je..dlm hati berdebar gak takut tertinggal bas..tu la td wat relax sgt kununnya..la ni mula dh kalut..elok je bas dr kola perlih td smpai kat shahab perdana, kami pun berlari cari bas kami..ye la tiket dh beli..tunggu punya tuggu bas pun smpai..kami pun konfiden la naik bas..duk relaks smbil tarik nafas lega..x sabo tunggu bas gerak..

Tp tiba2 ada seseorang nk duduk kat tmpat aku duduk tu..aik, mane leh jadi..aku ddk dulu..tmpt aku la..aku n tina x puas hati..org tu siap tunjuk tiket dia lg...eleh, kami pun ada la...tunjuk2...aku n tina dah ketar kepala lutut, tiket kami lain..tiket dia kaler merah, kami kaler kunin..lbh kurang gitula..apasal plak jd cm nih..org jual tiket ni yg salah ke kami yg salah..masa tu keketaran nye tuhan je yg tahu...dlm hati duk ingat salah bas, bs yg sebenar dh confirm tinggalkan kami..rasa nak menangis.. nak2 pulak tukang koyak tiket i.e (konduktor ye?) kata tu bukan bas kami..dia suh kami turun...malunya tuhan je yg tahu...dh la td bersusah pyh angkut beg bwk naik..beg pulak masing2 mcm beg pelajar AF tersingkir tu...huhuhu...kami tebalkan muka..sah dah kene tinggal bas ni..skrg dh pukul bape..dkt kul 8..

Aku n tina turun je la..dh kene halau..x sanggup lg aku duduk lama2 dlm bas tu..utk memuaskan hati kami pi tanya kat kaunter tiket.yg bengongnya td x pulak gi tanya terus..huhu..org tu kata bas kami lum sampai lg...lega sikit hati kami...tp x leh menarik nafas lega lg...kami ngn penuh sabar menunggu bas yg disayangi itu...bila nampak je dr jauh..hati kecilku menjerit kesukaan..yea!!! bas dtg...seronoknya x terkata...aku ngn tina pakat gelak sesama sendiri memikirkan hal yg dh terjadi td...sukanya hati dpt balik raya...

Alhamdulillah nasib kami baik..kalu nasib x baik rasanya mmg beraya kat terminal bas la jwbnya..nk balik cane kalau semua tiket bas dh hbs kene booking..raya la katakan..ada duduk atas lantai bas je..jnji smpai kampung..kalu kg dekat x pe lah jugak..ni beratus kilometer..mcm2 hal leh jd dlm bas tu...isk2 nauzubillah..skrg blk raya x yah naik bas dh..sbb blk nek kete ngn suami..mlm raya pun leh balik..cuma kena berhati2 sbb kereta sgt la byknyer espeselly utk blk RAYA...kenangan..kenangan..

No comments: