welcome

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENINJAU KE BLOG SAYA. INI ADALAH BLOG PERIBADI TIDAK ADA KAITAN DGN MANA-MANA PERTUBUHAN. MOHON MAAF JIKA ADA ANTARA TULISAN SAYA YG MENYINGGUNG MANA-MANA PIHAK. KESILAPAN TERSEBUT ADALAH TIDAK DISENGAJAKAN. TEGURAN ANDA AMAT DIALU-ALUKAN. AKHIR KATA, TERUSKAN MEMBACA KISAH YG TERPAPAR, YG BAIK JADIKAN TAULADAN, YG BURUK JADIKAN SEMPADAN. TERIMA KASIH! ('',)

Tuesday, November 23, 2010

bukit gambang water park

Dah menjadi kebiasaan keluarga belah mertua aku akan berjalan2 kalau ramai anak2 nya balik. raya haji yg baru lalu ni, kami semua berpakat untuk ke bukit gambang water park yg terletak di kuantan. tak jauh sgt pun dari rumah. kami bertolak dari kota gelanggi 4 lebih krg jam 8 pagi, n sampai di perkarangan resort tu lebih kurang kul 9 lebih.. dekat je kan? elok2 je pas kami beli tiket yng berharga rm 21.90 tu, pintu masuk pun dibuka. kami pun menuju masuk dengan teruja sekali. pekerja2 kat situ mengechek beg2 yg kami bawa takut kami bawa mknn.aku seludup (kentang goreng, nugget n asam masin..) hehe..tp tmptnye rahsia...mujur dia x cek..kalu x kene buang la kot...rugi weh.
kami menyewa pondok yg di panggil cabana. pondok beratap nipah ni x byk..sape cpt dia dpt la..leh la kalu ade sape2 yg nak berbaring ke, tido ke, solat ke, bwk anak kecik ke lepak2 kat situ. yg lain pergi mandi...oleh kerana anak buah aku ada 3, campur anak aku sorang, so kami sme lebih byk menghabiskan masa kt tmpt kanak2 je. mmg best la. besar juga dr tmpt lain yg aku pnh pegi. rasanya besar sikit kot dari bukit merah n the carnival sungai petani...sunway lagoon sah2 la lg besar kot tp aku x pnh sampai lg... adik2 ipar yg remaja remaji termasuk suami aku dn mak metua aku telah menjelajah kwsn sekitar naik tube. ada gak depa naik gelongsor tinggi tuh. aku x berpeluang la..sape nk jg anak aku...lg pun keadaan x mengizinkan....(hehehe)...untuk lepas gian aku naik gelongsor kanak2 jer..tu pun kami naik tiga org ngan suami n anak aku.....agaknye bengkek je pekerja yg jg tmpt gelongsor tu...ah, peduli ape aku..
Menjelang tgh hari, manusia semakin ramai. berbagai bangsa ada kt sana. mmg satu m,sia lah..satu dunia pun ye gak. mat saleh pun mcm jakun je aku tgk..huhu...kat tmpt depa x pnh gi kot..yg plg syok bila rata2 mereka menunggu air dlm perut pirana melimpah dan mencurah ke dlm kolam.. mmg syok la.tp pirana ni kt tmpt bebudak je..tp aku tgk org tua yg selak...apedah!..seme sibuk menunggu kat bwh tmpt jatuhan air tu..mcm2..
Bila dh lama main air tu, perut mula la terasa lapor. kami pun membeli mknn tp x byk la. ckp utk alas perut jer..mknn nya leh thn gak mhl. kami dh bwk bekal yg disimpan dlm kete. mmg nk mkn bekal tu la nanti. beli mknn kt sini dgn cara topup. maklum la..tmn tema cashless katanya...counter topup pun byk gak disediakan..kalau x fhm dtg sendiri dn alami lah sendiri...heheh....
lebih kurg kul 12 lebih kami pun bersiap2 untuk balik. ye la, dh dkt 3 jam, org tua mmg ok lg, bebudak dh kecut aku tgk..aku pun menggigil lama ngat berendam. bdk2 ni selagi x bailk selagi tu la duk dlm air je kejenya.karang mula lah penyakit.. matahari dh tegak atas kepala. mmg pns melengit bak kata org phg. aku dah surrender awal lg. suami aku sibuk lg melayan anak kecik aku tu mandi...mmg x ingat dunia diorg nih.. nti sakit sape yg susah?? mama jugak...bila semenye dah selesai kami pun keluar. smpt la singgah di kedai souvenir kt luar tu. dpt gak 3 helai baju n magnet peti ais.
Seterusnya kami ke Hutan lipur Berkelah untuk menghadap bekalan tgh hari...pun dekat juga dr bkt gmbang td..bila dh habis mkn, kami pun bertolak pulang, family aku terus je ke temerloh untuk ke rumah mak aku...yg lain terus baliklah agaknya...mmg penat..aku dan anak aku best je tido dlm kete sementara suami aku tekun mendrive ke rumah. malam itu, badan anak aku panas...dia selsema dan demam...aku dh agak dh. mcm ni la jdnya asal pergi main air..tp mane leh x pergi kan? rugi...mujurlah dia demam semalaman jer...esoknya hanya tinggal hingus.....
kepada anda semua yg berminat untuk ke sana, silalah, jgn malu2...xdelah mhl sgt pun..standart la tu..kalu nk yg free terjun sungai je la yer...
jumpa lg...jom cuti2 malaysia...

No comments: