welcome

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENINJAU KE BLOG SAYA. INI ADALAH BLOG PERIBADI TIDAK ADA KAITAN DGN MANA-MANA PERTUBUHAN. MOHON MAAF JIKA ADA ANTARA TULISAN SAYA YG MENYINGGUNG MANA-MANA PIHAK. KESILAPAN TERSEBUT ADALAH TIDAK DISENGAJAKAN. TEGURAN ANDA AMAT DIALU-ALUKAN. AKHIR KATA, TERUSKAN MEMBACA KISAH YG TERPAPAR, YG BAIK JADIKAN TAULADAN, YG BURUK JADIKAN SEMPADAN. TERIMA KASIH! ('',)

Thursday, November 25, 2010

Hamil lagi..

Kehamilan memang ditunggu2 oleh setiap wanita yg dh berkawin..ada ke org kawin x nak anak? pelik rasanya..
Aku rasa kini aku hamil kali ke dua. anak pertama dh pun berusia dua tahun lebih. sgt kuat loyar buruk n agak nakal...x pelah, org kata anak nakal selalunya bijak. mungkin betul juga. anak aku yang bernama AMMAR tu tidak pula menunjukkan kenakalan luar biasa bila bermain dgn kwn2nya. Baru2 ni, di kampung, Ammar ada sepupu lelaki sebaya yg bernama adam dan afiq. adam n afiq cuma tua setahun dari ammar. tapi budak berdua tu asyik berebut brg mainan sahaja kejenya. kejap kang yg ni melalak, kejap kang yg tu pulak. ammar relax jer. cuma menengokkan saja sepupunya itu berebut mainan. tak ketinggalan mainan ammar pun direbut nya juga. mujur ammar jenis yg mengalah. belum pandai lagi nak berebut2 kot. bila mainan nya ditinggalkan, barula dia amek smula mainan dia.
Lagi satu masa dirumah kwn, ammar terjumpa mainan kereta yg mmg menjadi kegemarannya. baru sekejap dia pgg, tuan punya mainan pun melalak dan amek balik mainannya. Ammar tengok je...pdhl anak kwn tu dah berumur empat tahun.
Aku rasa budak2 ni sejak kecik patut diajar berkongsi brg2 permainan. mmg ade gak sifat semulajadi bdk2 kedekut. yg dia, dia punya, yg org pun dia punya gak. susahla mcm tu nak berkwn. mujur juga ada yg jenis senang berkongsi. mcm ammar td la. aku pun x de la ajar sgt dia berkongsi. tp secara semula jadinya dia mmg suka org main permainannya lebih2 lg kalau ada kwn2 sebayanya dtg kerumah. Dia lagi suka dpt main sama2.
Mmgla, perangai budak ni ada mcm2. kita cuma kena memantau je dan ajar yang sepatutnya.
Eh, dah merepek jauh plak. sebut pasal kehamilan ni, aku mmg dh merancang utk punyai anak kedua masa ni. So aku stop la mkn ubat perancang. Xsangka plak terus lekat.alhamdulillah. UPT yg ptama jalur kedua tu x bape jelas kelihatan. Tp org kata itu tandanya mmg dah ada. Aku ada gak baca, alat yg aku guna tu maybe x sensitif pd hormon Hcg. so aku kena wat test skali lg la pasni.
Skrg, aku dh mula rasa loya dan sakit kpla. Muntah2 belum lg. harapnya tak la. anak ptama dulu mmg aku muntah teruk. sampai keluar darah skali punya kuat meneran nk keluarkan muntah. dh kuar drh mula la risau. mujur x de pape. yg ni pulak x tau la bila rasa loya n pening ni akan hilang. kalu hilang cpt pun bgs gak. x thn sungguh. nak wat ape pun  xde mood. mana nk ada mood kalu rasa loya ni asik berlegar2 je dlm tekak aku ni. nak muntah tak muntah2 jugak.
Em, rasa loya dh memuncak. aku nk makan buah kedondong muda bekal dari kampung....jumpa lagi..

No comments: